Saltatu eta joan eduki nagusira

FELIX GOÑI : Zein da Zientziak erakusteko helburu ezkutua?

FELIX GOÑI : ¿Cual es el objetivo secreto de enseñar Ciencias?

    Felix Goñik oso modu atseginean, eta hainbat anekdota kontatuz, azpimarratu du irakasleon zeregina ikasleak erakartzeko, “engainatzeko”, zientziara hurbiltzeko. 
 “Hay que enseñar que la ciencia es un método, no es un almacén de conocimientos. Lo que no va a enseñarte wikipedia es esa actitud de intentar resolver enigmas, convirtiéndolos en problemas resolubles.” 


 Zientzia zergatik irakatsi behar den galdera luzatu du baita ere, eta hainbat proposamen ere bota ditu: 
 “Tenemos que recurrir a trucos infames, engañarles para que se enganchen; trucos históricos (ponerles en contacto con científicos cercanos, tanto en tiempo como en espacio), trucos sociológicos (tu vecina puede ser científica) , trucos de cocina ( primero ofrecer una merienda, y después preguntar ¿qué se enfría antes? Porque?) ,.. 

 Gaurko gizartean zientzialarien premia handia dagoela eta zientziaren garrantzia ere azpimarratu du: 
 “Para que no nos engañen los científicos, y los no científicos; y podamos tener una actitud critica. … La ciencia es la mejor manera de conocer que conocemos” 

Azkenik, horrela amaitu du saioa: 
“Hay que rebelarse y cambiar de enfoque!”


 Zientzia buruz ikasi beharrean, zientzialariek idatzi eta ikertu dutena irakurri beharko lukete ikasleek. Hau egitea irakasleen esku dago, beraiek dira geletako benetako boterea daukatenak. 

 Galdera txandetan, galdetu zaionean nolakoa beharko lukeen izan XXI mendeko irakaslea, Goñik umorea azpimarratu du, irakasleak ikasleari barre arazi beharko liokeela. Gurekin behintzat berak lortu du.